Amikor egy jegyvásárlói problémát akarsz megoldani első lépésként nagyon fontos, hogy kérj el az alábbi adatokból minél többet, az egyszerűbb ügyintézés érdekében:
- Név amire vette a jegyet
- E-mail cím, amit megadott
- Mikor vette a jegyet?
- Melyik eseményre vette a jegyet?
- Hány jegyet vett?
- Megadott számlázási cím
A leggyakrabban előforduló problémák a következőek:
- Elrontották a számlázási adatokat
- Simple pay fizetési oldal nem nyílik meg
- Nem tudja kifizetni a jegyet
- A tranzakció sikeres volt, de nem kapott jegyet a vásárló
- Elrontották a számlázási adatokat
Megoldás: Szamlazz.hu-t meg nyisd meg, keresd ki adott vásárló számláját, majd a “Sztornózom” gombra kattintva sztornózni kell a számlát.
Ezután a felső “Számla”, majd “Új számla” gombra kattintva állíthatjuk ki az új számlát. Ehhez ki kell tölteni a számla megfelelő sorait, figyelve a teljesítés dátumára is, majd miután ezzel megvagy, kattints az “Elkészítem a számlát” gombra.
- Simple pay fizetési oldal nem nyílik meg.
Ez a probléma, a számlázási adatok megadását követően léphet fel. Ezen a ponton a vásárló elhagyja a Funcode oldalát, és átkerült a fizetési szolgáltatónkhoz, a SimplePay-hez. Első körben nézd meg, hogy nem kaptál-e egy tervezett rendszer karbantartásról, vagy egy esetleges lassulásról szóló emailt a SimplePay-től. Ha igen, ennek megfelelően tájékoztasd a vásárlókat. Ha nem érkezett ilyen email, érdemes egy tesztvásárlással ellenőrizni a SimplePay működését. Amennyiben te is hibát tapasztalt, jelezd a SimplePay kapcsolattartó felé a problémát.
- Nem sikerült a fizetés a SimplePay oldalán
Ezen probléma megoldásához első körben lépj be a SimplePay admin rendszerébe és itt ellenőrizd a fizetési tranzakció állapotát. Amennyiben a tranzakció mellett Sikertelen állapot szerepel, a tranzakció részleteiben találsz egy hibakódot, ami alapján beazonosíthatod a sikertelenség okát. A hibakódok listáját a SimplePay admin felületén, a Letöltések menün belül találod. Amennyiben a fizetés sikerült, kérlek, lépj a következő pontra.
- A fizetés sikerült a SimplePay oldalán, de nem kapott jegyet a vásárló Első lépésben ellenőrizni kell a tranzakció állapotát mind a Funcode admin olalán, mind a SimplePay admin oldalán, ennek esetei:
- ha tranzakciós sikeres mind a Funcode, mind a SimplePay rendszerében: ebben az esetben ellenőrizni kell a vásárló jól adta-e meg az email címét (pl. gmail.com helyett gmai.com). Ha nem, javítani kell a Funcode admin felületén a tranzakciónál, és a Receipt/Invoice menü, Resend order confirmation pontjával újból kiküldeni a rendelésvisszaigazolást. Amennyiben a szamlazz.hu rendszere integrálva van, ebben az esetben azt se kapta meg a vásárló, így azt is ki kell küldeni újból a szamlazz.hu rendszeréből.
- ha a tranzakció „Reserved” állapotú a Funcode rendszerében, de a fizetés sikeres a SimplePay-nél: ebben az esetben a két rendszer közötti kommunikáció lehet lassabb, minden timeoutot figyelembe véve, a tranzakció időpontjától 60 percet kell várni. Ha ezalatt a tranzakció a Funcode rendszerében is sikeresre vált, nincs további teendő, ha sikertelen lesz, kérjük, lépj a következő pontra, ha marad Reserved állapotú, kérünk, vedd fel velünk a kapocslatot.
- ha a tranzakció „Void” állapotú a Funcode rendszerében, de a fizetés sikeres a SimplePay-nél: ennek az esetnek két megoldása van
- az összeget vissza lehet fordítania (lsd. Jegyár visszautalása) a SimplePay rendszeréből, és a vásárló egy újabb tranzakciót tud indítani. Ennek előnye, hogy kevesebb adminisztrációval jár, mivel a visszafordításon kívül csak a számlát kell sztornózni a szamlazz.hu felületén, ha az kiállításra került. A hátránya, hogy a SimplePay díját duplán kell megfizetni.
- a vásárlónak ki kell állítani egy olyan kategóriás jegyet Box Office-on keresztül (lsd. Box Office), amilyet meg szeretett volna vásárolni. Ebben az esetben érdemes a lehető legtöbb azonosítót átmásolni kommentbe az új tranzakcióhoz (pl. SimplePay ID, előző tranzakciószám). Ebben az esetben – amennyiben a szamlazz.hu integrálva van – a számlát manuálisan kell kiállítani. Bár több az adminisztáció, a SimplePay díját csak egyszer kell megfizetni.
A Funcode rendszerében a következőképpen tudjuk ellenőrizni a tranzakciót:
- Megrendelések (Orders) között
A rendszeren belül lépjünk be a „Reports”, majd az „Orders” végül a „Order Detail Report” menübe. Itt válaszd ki az eseményt, a körülbelüli időt amikor a jegyvásárlás történt, végül keresd ki a listából azt a személyt, akinek problémája van.
Amennyiben ebben a listában megtalálod a keresett ügyfél tranzakciót és az „Order Status” oszlopban „Completed” van írva, úgy elegendő a jegyet újra kiküldeni (lsd. Jegy újraküldése)
Ezt úgy tudod megtenni, hogy belépsz az „Order Id”-ra kattintva a megrendelésbe, majd azon belül rákattintasz a „Receipt/Invoice” lenyíló sávra, majd megnyomod a „Resend Order Confirmation” gombot. És így újra küldi emailban a jegyet. Fontos: A vásárló ellenőrizze, hogy nem levélszemétbe dobja a jegyét.
Amennyiben a mi rendszerünkben „Reserved, vagy Void” szerepel a jegyvásárló „Order Status” oszlopában, vagy nem találod egyáltalán a tranzakciót, úgy még érdemes a „Costumers” menüpontban kikeresni az ügyfelet.
Ehhez csak kattintsunk a „Costumers” ikonra, majd név, vagy más azonosító alapján keressük ki a jegyvásárlót. Ebben a listában akkor is meg kell jelennie, ha nem tudott, de próbált jegyet vásárolni. Ha megtaláltuk kattints a bal oldalt lévő „Details” feliratra, ahol adott ügyfél összes tranzakcióját és tranzakciós kísérletét megtekinthetjük.