Leggyakrabban előforduló jegyvásárlói problémák és kezelésük

Leggyakrabban előforduló jegyvásárlói problémák és kezelésük

Amikor egy jegyvásárlói problémát akarsz megoldani első lépésként nagyon fontos, hogy kérj el az alábbi adatokból minél többet, az egyszerűbb ügyintézés érdekében:

  • Név amire vette a jegyet
  • E-mail cím, amit megadott
  • Mikor vette a jegyet?
  • Melyik eseményre vette a jegyet?
  • Hány jegyet vett?
  • Megadott számlázási cím

A leggyakrabban előforduló problémák a következőek:

  • Elrontották a számlázási adatokat
  • Simple pay fizetési oldal nem nyílik meg
  • Nem tudja kifizetni a jegyet
  • A tranzakció sikeres volt, de nem kapott jegyet a vásárló

 

  • Elrontották a számlázási adatokat

Megoldás: Szamlazz.hu-t meg nyisd meg, keresd ki adott vásárló számláját, majd a “Sztornózom” gombra kattintva sztornózni kell a számlát.

Ezután a felső “Számla”, majd “Új számla” gombra kattintva állíthatjuk ki az új számlát. Ehhez ki kell tölteni a számla megfelelő sorait, figyelve a teljesítés dátumára is, majd miután ezzel megvagy, kattints az “Elkészítem a számlát” gombra.

 

  • Simple pay fizetési oldal nem nyílik meg.

Ez a probléma, a számlázási adatok megadását követően léphet fel. Ezen a ponton a vásárló elhagyja a Funcode oldalát, és átkerült a fizetési szolgáltatónkhoz, a SimplePay-hez. Első körben nézd meg, hogy nem kaptál-e egy tervezett rendszer karbantartásról, vagy egy esetleges lassulásról szóló emailt a SimplePay-től. Ha igen, ennek megfelelően tájékoztasd a vásárlókat. Ha nem érkezett ilyen email, érdemes egy tesztvásárlással ellenőrizni a SimplePay működését. Amennyiben te is hibát tapasztalt, jelezd a SimplePay kapcsolattartó felé a problémát.

  • Nem sikerült a fizetés a SimplePay oldalán

Ezen probléma megoldásához első körben lépj be a SimplePay admin rendszerébe és itt ellenőrizd a fizetési tranzakció állapotát. Amennyiben a tranzakció mellett Sikertelen állapot szerepel, a tranzakció részleteiben találsz egy hibakódot, ami alapján beazonosíthatod a sikertelenség okát. A hibakódok listáját a SimplePay admin felületén, a Letöltések menün belül találod. Amennyiben a fizetés sikerült, kérlek, lépj a következő pontra.

  • A fizetés sikerült a SimplePay oldalán, de nem kapott jegyet a vásárló Első lépésben ellenőrizni kell a tranzakció állapotát mind a Funcode admin olalán, mind a SimplePay admin oldalán, ennek esetei:
    1. ha tranzakciós sikeres mind a Funcode, mind a SimplePay rendszerében: ebben az esetben ellenőrizni kell a vásárló jól adta-e meg az email címét (pl. gmail.com helyett gmai.com). Ha nem, javítani kell a Funcode admin felületén a tranzakciónál, és a Receipt/Invoice menü, Resend order confirmation pontjával újból kiküldeni a rendelésvisszaigazolást. Amennyiben a szamlazz.hu rendszere integrálva van, ebben az esetben azt se kapta meg a vásárló, így azt is ki kell küldeni újból a szamlazz.hu rendszeréből.
    2. ha a tranzakció „Reserved” állapotú a Funcode rendszerében, de a fizetés sikeres a SimplePay-nél: ebben az esetben a két rendszer közötti kommunikáció lehet lassabb, minden timeoutot figyelembe véve, a tranzakció időpontjától 60 percet kell várni. Ha ezalatt a tranzakció a Funcode rendszerében is sikeresre vált, nincs további teendő, ha sikertelen lesz, kérjük, lépj a következő pontra, ha marad Reserved állapotú, kérünk, vedd fel velünk a kapocslatot.
    3. ha a tranzakció „Void” állapotú a Funcode rendszerében, de a fizetés sikeres a SimplePay-nél: ennek az esetnek két megoldása van
      1. az összeget vissza lehet fordítania (lsd. Jegyár visszautalása) a SimplePay rendszeréből, és a vásárló egy újabb tranzakciót tud indítani. Ennek előnye, hogy kevesebb adminisztrációval jár, mivel a visszafordításon kívül csak a számlát kell sztornózni a szamlazz.hu felületén, ha az kiállításra került. A hátránya, hogy a SimplePay díját duplán kell megfizetni.
      2. a vásárlónak ki kell állítani egy olyan kategóriás jegyet Box Office-on keresztül (lsd. Box Office), amilyet meg szeretett volna vásárolni. Ebben az esetben érdemes a lehető legtöbb azonosítót átmásolni kommentbe az új tranzakcióhoz (pl. SimplePay ID, előző tranzakciószám). Ebben az esetben – amennyiben a szamlazz.hu integrálva van – a számlát manuálisan kell kiállítani. Bár több az adminisztáció, a SimplePay díját csak egyszer kell megfizetni.

 

A Funcode rendszerében a következőképpen tudjuk ellenőrizni a tranzakciót:

  • Megrendelések (Orders) között

A rendszeren belül lépjünk be a „Reports”, majd az „Orders” végül a „Order Detail Report” menübe. Itt válaszd ki az eseményt, a körülbelüli időt amikor a jegyvásárlás történt, végül keresd ki a listából azt a személyt, akinek problémája van.

Amennyiben ebben a listában megtalálod a keresett ügyfél tranzakciót és az „Order Status” oszlopban „Completed” van írva, úgy elegendő a jegyet újra kiküldeni (lsd. Jegy újraküldése)

Ezt úgy tudod megtenni, hogy belépsz az „Order Id”-ra kattintva a megrendelésbe, majd azon belül rákattintasz a „Receipt/Invoice” lenyíló sávra, majd megnyomod a „Resend Order Confirmation” gombot. És így újra küldi emailban a jegyet. Fontos: A vásárló ellenőrizze, hogy nem levélszemétbe dobja a jegyét.

Amennyiben a mi rendszerünkben „Reserved, vagy Void” szerepel a jegyvásárló „Order Status” oszlopában, vagy nem találod egyáltalán a tranzakciót, úgy még érdemes a „Costumers” menüpontban kikeresni az ügyfelet.

Ehhez csak kattintsunk a „Costumers” ikonra, majd név, vagy más azonosító alapján keressük ki a jegyvásárlót. Ebben a listában akkor is meg kell jelennie, ha nem tudott, de próbált jegyet vásárolni. Ha megtaláltuk kattints a bal oldalt lévő „Details” feliratra, ahol adott ügyfél összes tranzakcióját és tranzakciós kísérletét megtekinthetjük.