Ebben a fejezetben lépésről lépésre, képekkel illusztrálva vesszük végig hogyan lehet egy eseményt rögzíteni a rendszerbe.
Új rendezvény jegyértékesítésének elkészítése 4 egyszerű lépésből áll:
- Részletek (Details)
- Jegyek (Inventory)
- Költségek beállítása (Checkout)
- Megjelenítési beállítások (Listing)
Lépj be a rendszerbe, majd kattints felül az „Events” gombra.
Itt megjelennek a már futó és a lezárt események is. A „create event gombra kattintva hozhatsz létre új eseményt.
Ezután döntd el, hogy egy egyszeri eseményt (Single Event), ismétlődő esemény (Event Series), vagy egy esemény „csomagot” (Event package) szeretnél létrehozni.
- A „Details” fül alatt állítjuk be az esemény részleteit:
Először is adj az programodnak egy nevet. FONTOS, max. 50 karakter lehet és mellőzni kell a különleges karakterek (pl.: @&#) használatát.
Ezután add meg egy URLT-ami az adott rendezvény úgynevezett internetes elérési pontja lesz. tickets.funcode.hu/event részig kötött, innentől viszont szabadon adhatunk meg tetszőleges URL nevet. A böngészőbe ezt kell beírni, hogy eljussunk a jegyértékesítés oldalára.
Az URL így jelenik meg:
Következik a „Venue” alatt a helyszín megadás. Ehhez először létre kell hozni az adott helyszínt, majd a legördülő listából kiválasztani a megfelelőt. Először kattints a „Create Venue” gombra. Majd az „Add venue manually” gombra.
Ezután ki kell töltenened a helyszín adatait. Fontos: a state fül alá mindenképpen be kell írni a rendezvény helyszínéül szolgáló megyét. Miután készen vagyunk kattint a „Save Venue” gombra. Ezzel elmenteted a helyszínt, amit ezután elég a lenyíló listából kiválasztani. Amennyiben helyre szóló jegyeket szeretnél árulni hívj fel minket és beállítjuk neked.
A következő lépés a rendezvény dátumának, a jegyértékesítés indításának/leállításának és az esemény fajtájának a beállítása.
„Date and time”: Itt kell megadni az esemény kezdetét, opcionálisan a végét (Add en time), opcionálisan a kapunyitás (Add „Doors Open” time) idejét. Fontos: A progran AM/PM időrendszerben kezeli az időpontokat, tehát ha azt akarjuk, hogy este 20:00kor kezdődjön az esemény akkor 08:00PM-t kell beállítani.
A „Sale Time” beállítás alatt szabhatod meg a jegyértékesítés indítását és zárását. Amennyiben a „Go on sale immediately” jelölhető rublikát bepipálod akkor, az értékesítés azonnal indíthatóvá válik (ettől függetlenül még el kell indítani az eseményt). Az „Online Sales End” beállítás alatt pedig a jegyértékesítés időpontjának a leállítását tudod beállítani. Javaslat: A legtöbb eseménynél célszerű az online értékesítést az esemény kezdete előtt csupán 1-2 perccel leállítani. Had vegyék még meg a sorban állok telefonról a jegyüket!
Az „About Event” beállítás alatt a rendezvény típusát (What kind of event is this?), és a korhatár besorolását tudod megszabni. A többi beállítás maradjon az alapbeállításon.
Végül a “Save and Continue” gombra kattintva léphetünk tovább a jegyek beállításához
2. Jegyek (Inventory) beállítás
Ezen beállításon belül tudod megszabni a jegyeket. Először is kattints az „Add Price Level” gombra.
Itt kell létrehozni az árkategóriákat. Annyira van szükség ahány különböző fajtájú jegyet szeretnél árulni. Először adjunk neki egy nevet. Fontos: ez a jegynév szerepelni fog a jegyen is. Opcionálisan adhatunk neki leírást. Az „Inventory” rubrika alatt lehet beállítani az értékesíteni kívánt mennyiséget (később módosítható). Meg kell szabni minimum hányat (alapbeállítás 1) és maximum hány jegyet tudnak venni egy tranzakción belül. Végül pedig az árát kell megadnod külön online és külön a helyszíni (box office) értékesítésre. Miután ez is kész a „Save Price Level” gombra kattintva el kell menteni a jegyeket.
(Opcionális) Elővásárlási kedvezmény megadása: A már létrehozott jegyár kategóriánál lehetőség van előre beállítani időbeli árváltozást. Ehhez a jegyárkategória mellet a „Schedule price change” gombra kell kattintani.
Ezután a „New Price” fül alá írjuk be az új árat, majd adjunk neki egy dátumot, hogy mikortól legyen esedékes az új ár. Ezután a „Save Schedule” gombra kattintva menthetjük a beállítást.
Ezt adott jegyár kategóriával többször is megtehetjük, több körös árváltozást is be tudunk állítani. Ha jól dolgoztunk így kell kinéznie:
Végül alul a “Save and Continue” gombra kattintva léphetsz tovább.
3. Költségek és díjak beállítása (Checkout)
Ebben a beállításban tudod megszabni a jegyvásárlóra felrótt költségeket. Minden ügyfelünk szabadon dönthet arról, hogy a jegyáron felül milyen és mekkora egyéb költséget tesz a jegyvásárlóra. Minden ügyfelünknek be van állítva a fiókjához a szerződésben foglalt „Funcode Wizard jegyenként értendő szolgáltatási díj”. Illetőlegesen minden ügyfelünknek költségként jelentkezik a Simple Pay bruttó 2,54%-os tranzakciós díja.
Amennyiben a simple díját szeretnék tovább terhelni, kattintsunk a „Ticktet Feesnél” az „Add Fee” gombra. Amennyiben a jegyár tartalmazza ezt a költséget, ez a lépés szükségtelen.
Ezután állítsd be a díjat. Adj neki egy nevet (pl. kezelési költség), szabd meg hogy online és box office (helyszíni jegyértékesítés) is aktív legyen-e a díj? Határozd meg, hogy a kedvezmények után (After discounts) számolja azt, hogy minden jegykategóriára feltegye (Aply to all price level), az „Include service fee” beállítás hagyjuk a „Yes” gombon, a „Fee amount” alatt állítsuk be a „Percentage” azaz a százalékos díjat, majd írjunk oda 3-t (a simple általános díja 2,54%), végül pedig az alatta lévő „Round up (Ceiling)” beállítást válaszd ki, aminek köszönhetően felfelé fogja kerekíteni a díjakat. Az „Add Fee” gombra nyomva elmentheted ezt a díjat.
A következő beállításunknál a „Funcode Wizard rendszer használati díját” tudod beállítani. Ezt a „Service Fee” alatt tehetjük meg. Amennyiben 0%-n hagyod úgy minden díjunk felterhelődik, azaz a jegyár nem tartalmazza a szolgáltatási díjat. Amennyiben viszont 100%-t írunk, úgy a jegyárba belekerül a rendszer használati díj is. Lehetőség van azonban 0-100%-ig szabadon rendelkezni efelett.
A Checkout Settings alatt egy fontos beállítás van még a „Checkout Time Limit”. Ez annyit tesz, hogy a vásárlónak mennyi ideje van kifizetni a jegyét, miután bedobta a kosárba. Érdemes a legmagasabb 30 percre venni, kivéve, ha olyan eseményre fogtok jegyet árulni, amire tudjátok, hogy gyorsan elmennek a jegyek.
Ezután katt a “Save and Continue” gombra!
4. Megjelenítési beállítások (Listing)
Ezen az utolsó fülön tudod beállítani az eseményed grafikai és tartalmi megjelenítését.
Először is az „Event Listing” rubrikába tudod megadni az esemény leírását. Ez az a szöveg, ami majd a jegyértékesítés oldalán fog megjelenni. Ez egy fejlett szövegszerkesztő ami képes kezelni sokfajta betűtípust, színt, képet, videót, ikonokat és linkeket egyaránt.
Fontos: Amennyiben egy már tördelt szöveget illesztünk be (pl. kimásoljuk egy Facebook eseményből) úgy előfordulhat, hogy a szövegszerkesztő tovább tördeli azt és így „szétcsúszhat” a szöveg. Megoldás erre az, hogy először egy word dokumentumba megformázzuk a szöveget és onnan másoljuk tovább.
Az „Event Website” rublikába a cég honlapját, vagy a rendezvény facebook eseményét érdemes beilleszteni.
Az „Event Image” beállításnál tudsz a szöveg elejére képet feltölteni. Fontos: Maximum 1MB méretű png. vagy jpg. formátumú képet képes kezelni a rendszer. Amennyiben bepipálod a „Display image on event listing” beállítást, úgy feltölti az adott képet az eseményhez. Tipp: Érdemes feltölteni ide egy képet, de nem bepipálni a „Display image on event listin” gombot. Ebben az esetben a lista nézetnél a kép, mint ikon kép fog megjelenni, de az esemény oldalán ez nem fog megjelenni. Javasolt inkább adott rendezvényhez egy sablont csinálni és a sablonba feltölteni a kívánt képet. Ilyen esetben ez a kép a fejlécben fog megjelenni, ami sokkalta tetszetősebb. Lásd.: Sablon készítése és beállítása
Végül válassz ki egy sablont, kattints az „Assign” gombra, majd a „Save and Continue” gombra, amivel el is készítetted az eseményedet.
A főmenüben adott rendezvény alatt található “Launch Event” gombbal tudod indítani a jegyértékesítést!
Bárhol elakadsz hívj minket és szívesen segítünk!