Mi a teendő ha az ügyfél nem kapja meg a visszautalt jegyárat.

Mi a teendő ha az ügyfél nem kapja meg a visszautalt jegyárat.

Ritkán, de előfordul, hogy a visszafordított tranzakció összege nem érkezik meg az ügyfélhez.

Nagyon fontos: A jegyértékesítési oldalon minden esetben bankkártyás tranzakció történik. Ökölszabály, hogy a pénz úgy “megy vissza, ahogyan érkezett”, tehát a bankkárytán keresztül.

Leggyakrabban ezzel akkor van probléma, ha az ügyfél a jegy vásárlása és a jegy visszautalása közben bankot, bankkártyát, bankszámlát váltott.

Ebben az esetben az alábbi metódus követendő:

  1. először is nézze meg kártyaszám alapján, hogy jó számlán keresi-e az összeget
  2. utána nézze meg, hogy nem kapott-e új kártyát, mert ebben az esetben lehet ez:

Az OTP tájékoztatása szerint változott a bankok közötti elszámolás, ami a nem OTP-s Mastercard típusú kártyákat érinti. Ha ezekre indítunk refundot, minden esetben sikeresnek látszik a SimplePay admin felületén. Ha esetleg lejárt a kártya, de a folyószámla még él, pár napon belül jóváírásra kerül az összeg. Ha a folyószámla megszűnt, a szokásos kártyareklamációs eljárással tud hozzájutni az ügyfél az összeghez. Azaz a mi és a SimplePay munkája is egyszerűsödött, viszont az admin felületen sajnos nem fogjuk látni, hogy ezek valójában problémás tranzakciók. Mivel ez egy új funkció, fontos, hogy a szokásosnál nagyobb figyelmet kapjanak azok az ügyfelek, akik ilyen esetekkel keresnek meg, hogy kiderüljön, tényleg a tájékoztatásnak megfelelően működik-e az eljárás.

VISA és OTP-s Mastercard típusú kártyákat nem érinti a változás.

  1. ha így sem látja az összeget, írjon a kártyakibocsátó bankjának kártyareklamációt az eredeti tranzakció részleteit megadva (SimplePay admin felületről el tudod neki küldeni), hogy erre kellett volna egy X összegű refundot kapnia
  2. ha így sem, írjon az OTP-nek, átküldök most egy mintát:


„Tisztelt Bankkártya Reklamációs Osztály!

Panaszt szeretnék tenni jóváírásom elmaradása tárgyában. A SimpePay visszajelzése alapján a kérdéses tranzakció 2021-04-07 13:22:28 (SimplePay adminból másolandó) -kor részlegesen visszatérítésre került, azonban annak ellenértéke nem jelent meg számlámon.

Kérem az ügy sürgős kivizsgálását, és a szóban forgó részösszeg, 42.400HUF (SP adminból másolandó) mielőbbi visszavezetését részemre.

A tranzakció adatai a következők:
SimplePay azonosító 65801266

Authorizációs kód 713874

Teljesítés időpontja 2019-12-11 11:09:24

Banki terminál azonosító (VPOS) 022P4284

(SP adminból másolandók a fenti sorok)

Mielőbbi válaszukat várva,

Köszönettel:”